torsdag 19. juli 2012

Ribbegenser 2-tråds ullgarn


Vi har vært på ferie, og symaskinen ble igjen hjemme. Men i og med at det var bilferie vi var på var strikketøy obligatorisk. Så jeg fikk endelig fullført denne genseren som jeg begynte på for et par måneder siden. Mønsteret og garnet er fra Nøstebarn, men da genseren først ble veldig høy og rar øverst med den opprinnelige raglanfellingen måtte jeg ta opp og felle på nytt. Ca halvveis i raglanfellingen begynte jeg å felle hver runde istedenfor annenhver som det står i oppskriften. Dessuten har jeg brukt maskeantallet til str 2 år og lengden til str 4 år.
Jeg har ikke strikket mye med så tynt ullgarn tidligere da jeg sliter med å bli fortrolig med såpass "løs" strikk (jeg liker det tett og jevnt vanligvis), men resultatet ble bra synes jeg!
Ser at genseren ser litt skjev ut på bildet til høyre, men tror ikke den er det i virkeligheten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar